Летище София въведе нова автоматизирана система за проверка на бордни карти. Тя дава възможност за лесно и бързо преминаване на пътниците, без да чакат на дълги опашки. През новите смарт гишета могат да минават от 10 до 12 пътника в минута.
Устройствата са монтирани на Терминал 2. Едното от тях е предназначено за хора с ограничена мобилност. Така се слага край на чакането на опашки при сканирането на бордните карти, за което допреди имаше само три гишета.
Нововъведението е част от стратегията за подобряване на пътническото преживяване.
"Пътниците след чекиране преминават през проверка на бордните карти и вместо да се прави това на ръка, от днес ще се прави автоматично. Три пъти повече пътници могат да минават, за пътниците е много по-лесно и удобно", заяви главният изп. директор на "СОФ Кънект" Хесус Кабайеро.
"Убедена съм, че с това нововъведение ще се подобри обслужването с намаляване на престоя за летищни проверки на пътници, с отпадане на паспортните проверки в края на месеца и тази автоматична система - пътниците ще прекарват по-малко време за проверки", добави зам.-министърът на транспорта и съобщенията Анна Михнева-Натова.
"Много е добре, че и тук има такава смарт система, много по-лесно е, приблизително една секунда ми отнема", сподели пътник на летището.
Смарт системата за проверка на бордните карти се въвежда само дни преди България да влезе във въздушния и морския Шенген.
От летище София планират и реформи на Терминал 1 с увеличаване на капацитета и уточняват, че той няма да спира дейност до 2030 г., когато ще бъде пуснат в употреба новият Терминал 3. А до края на годината се предвижда и автоматизирана система за чекиране на багаж.
Вижте повече в репортажа на Теодора Георгиева.
преди 9 месеца