Електромобилността в България ще се забави с около 15-20 години спрямо развития свят. Обявите за подобни електромобили в България вече са хиляди, но трябва да се внимава колко е оставащия пробег на батерията.
"Докато пробегът остава важна част за избора на електромобил, много хора ги избират, за да бъдат по-екологични, но и за да демонстрират статус. Електромобилността не е свързана само с батерията, но и със софтуера в един автомобил, който ще "остарява" по-бързо от батерията", коментира преподавател във висше транспортно училище "Тодор Каблешков" д-р Веселин Грозданов пред Bloomberg TV Bulgaria.
Китай в момента води с предлагането на електромобили от по-ниския ценови клас, но и Румъния вече предлага такива със своята Dacia, които в българските условия биха били удобни за градска среда, но не и за дълги пътувания, заради батериите си.
"Винаги говорим за броя на зарядните станции в България, но не и за тяхното качество - дали са бързо или бавно зареждащи, как са разположени в мрежата", допълни д-р Грозданов.
Четете повече в bloombergtv.bg
Снимка: pixabay