Вероятно няма нито един шофьор, който поне веднъж в живота си да не се е замислял за икономията на гориво. Този проблем е особено актуален за собствениците на автомобили от среден и икономичен клас, тъй като техните разходи са склонни да надвишават доходите им, а цените на бензина непрекъснато растат.
Разходът на гориво се влияе не само от стила на шофиране, но и от редица обстоятелства, на които водачът също трябва да обръща внимание. Ако искате да спестите пари, разтоварете всичко ненужно от багажника. Същото важи и за всички видове включено електрическо оборудване. Да ги използвате ненужно означава да плащате за излишен бензин. Само климатикът увеличава консумацията с около 15%, отоплението на задното стъкло с 1% и т.н.
Като препоръка експерти предлагат намаляване на оборотите на празен ход на двигателя от 900-1000 на 500-600. Ако вярвате на тези "майстори", това няма да навреди на силовия агрегат и икономията ще бъде постигната, особено в големите градове, където автомобилите прекарват много време в задръствания. Но този метод не е приложим за повечето съвременни двигатели, тъй като те няма да могат да работят стабилно при толкова ниски обороти, тоест двигателят често ще гасне.
Смята се, че значителни икономии могат да бъдат постигнати чрез използване на бензин с по-високо октаново число. Разбира се, такова гориво е по-скъпо, а икономията от него е много съмнителна. Но не е добре октановото число да е по-ниско. Производителите на автомобили редовно се стремят да увеличат ефективността на своите двигатели и това води до увеличаване на степента на компресия и повишаване на работната температура на силовия агрегат.
Четете повече в automedia.investor.bg.
Снимка: Pixabay