Преди десетилетие нормите за изпускани азотни оксиди от леките коли в Европа бяха понижени до само 0,08 грама на километър. Това принуди производителите да въведат ред нови системи в автомобилите си, за да спасят поне за още известно време дизеловите двигатели. Основната такава система е т.нар. селективна каталитична редукция, която включва впръскването на разтвор от урея (най-често наричан AdBlue) в отработилите газове.
Системата работи добре и превръща съвременните дизели в много чисти мотори, поне що се отнася до вредните азотни съединения. Но тя също така крие и един-два капана за шофьорите, които все още не са свикнали напълно с нея.
Най-големият риск е свързан с шофирането при ниски температури - все по-голяма рядкост по нашите ширини в последните няколко зими, но все пак често срещано явление в Европа. Замръзването на течността в някои случаи напуква резервоара или тръбопроводите на системата. Ремонтът след това е доста скъп.
Четете повече в automedia.investor.bg.
Снимка: pixabay