Ново проучване, направено от Международния съвет за чист транспорт (ICCT), установи, че има съществено разминаване между информацията от производителите на автомобили и действителните емисии, които техните превозни средства отделят, пише Euractiv.
Разликата между официалните и реалните данни относно автомобилните емисии се е разширила с 80% през последните пет години въпреки наличието на напреднали процедури за тестване.
Анализът на ICCT показва, че когато се сравняват официалните и реалните стойности на емисиите на въглероден диоксид (CO2) при леките автомобили в Европа, цифрите не съвпадат.
ICCT проследява различията в емисиите на превозни средства от 2010 г. През 2022 г. е отчетена разлика от 14% при леките коли, регистрирани в Германия, спрямо 8% за 2018 г.
Без противодействия официалните стойности на въглеродните емисии ще изгубят своето значение по отношение на реалните данни, изтъква Ян Дорноф, учен от ICCT и съавтор на доклада.
"Това ще подкопае усилията на ЕС за намаляване на свързаните с транспорта въглеродни емисии и ще доведе до това потребителите да плащат повече от очакваното за гориво", добавя Дорноф.
Проучването анализира данните за емисиите на CO2, докладвани от Европейската агенция по околна среда, заедно с информация за реалния разход на гориво от повече от 160 хил. коли с двигатели с вътрешно горене и хибридни автомобили.
Четете повече в investor.bg
Снимка: Pixabay