Интересът към електрoмобилите рязко се е сринал дори в Китай - страната, която е най-големият им производител в света и където правителството ги подпомага по множество начини.
През януари продажбите на т. нар. "новоенергийни автомобили" са с 39% по-ниски, отколкото през декември. Дори новата вълна намаления, стартирана от Tesla, не е повлияла на тази тенденция.
През януари са се свили и продажбите на конвенционални автомобили, но значително по-малко от електрическите, отбелязва Reuters. На годишна база регистрациите отбелязват ръст, но януари 2023 беше рекордно слаб месец заради края на някои субсидии и защото поредицата почивни дни около китайската Нова година се падна през него.
В отговор на видимия отлив на клиенти Tesla намали чувствително цените за Model 3 и Model Y през януари. Независимо от това продажбите на марката са спаднали, макар тя да не цитира конкретни числа.
Четете повече в automedia.investor.bg
Снимка: БГНЕС