fallback

Вредните навици на шофьорите, които увреждат дизеловия двигател

Има неща, които не трябва да се правят при никакви обстоятелства

25.01.2024 | 13:20 Автор: Толя Стоянова

През годините много шофьори придобиват вредни навици, които могат да нанесат сериозни щети на автомобила им и най-вече на двигателя. Повечето от тях са посочени в ръководството за експлоатация, предоставени от производителя, като те са свързани с поддръжката.

Има неща, които не трябва да се правят при никакви обстоятелства. И те не зависят от спецификите на задвижващия агрегат, като си остават едни и същи. Експертите от Slash Gear посочиха няколко действия на шофьора (или собственика), които съсипват дизеловия двигател на автомобила.

Пропускане на смяната на маслото в двигателя

Всеки знае колко е важно двигателното масло да тече през двигателя, но някои хора избират да пренебрегнат кога да сменят тази жизненоважна течност. Моторното масло не издържа цял живот. То се уврежда и старее доста лесно и се износва, колкото повече се натоварва двигателят.

Лоша поддръжка на горивния и въздушния филтър

Основният начин, по който функционира дизеловият двигател, е чрез въздушно-горивна смес, която се изгаря в цилиндрите на двигателя. Както дизелът, така и въздухът трябва да преминат през съответните филтри, преди да стигнат до горивната камера, защото моторът се нуждае от тях - възможно най-чисти и филтрирани. Поддръжката на тези филтри е един от основните съвети за поддръжка на дизелов двигател.

Дизеловият резервоар не се почиства

Дизеловият двигател се нуждае от висококачествено гориво в резервоара си. Всеки компромис води до лош резултат. Разбира се, можете да се използват добавки за гориво, но трябва да сте сигурни, че това е безопасно за двигателя. В никакъв случай обаче не трябва да се сипва бензин, дори ако той бъде смесен с дизела в полза на втория вид гориво.

Потегляне веднага след стартиране в студа

Някои шофьори се качват в автомобила си рано в студена сутрин, запалват го и веднага потеглят, като го "вкарват в обороти", без да му дават време да загрее. Това е сериозна грешка. След като студеният двигател е стартиран, трябва да се даде време на двигателното масло да се разнесе и да постигне подходящ вискозитет и работна температура.

Четете повече в automedia.investor.bg.

Снимка: Pexels

fallback
Още от Техно
fallback