Множество фактори определят колко лесно ще ви е да продадете стария си автомобил: неговата марка и модел, мощност, оборудване, състояние, дори цвят. Но има и един друг фактор, който много хора подценяват: точното време.
Ако се съди по данни на международно проучване на carVertical, е грешка да се опитвате да продавате през зимата. По-добре е да изчакате пролетните месеци. Оказва се, че търсенето през тях е значително по-високо: около 8.2% от годишните продажби се случват през март, 8.4% - през април, и 8.5% - през май. Обясненията за това са няколко. Много хора предпочитат да шофират по-малко в зимни условия. Освен това през пролетта бюджетите на домакинствата най-после се освобождават от тегобата на сметките за отопление, и се възстановяват след сляпото харчене около коледните празници и Нова година.
Най-силният период за вторичния пазар на автомобили обаче не е пролетта, а краят на лятото и началото на есента. Най-голяма част от продажбите се случват през август (9.1%) и септември (8.9%).
В случая с България есенният сезон е силен и по друга причина: през септември у нас се завръщат сезонно заетите в туризма и строителството в чужбина (както и тези в родния туристически сектор), участвалите в студентски бригади и т. н. - с две думи, всички, които са поспестили средства през лятото.
Четете повече в automedia.investor.bg
Снимка: Pixabay