Ерата на американските президенти Ричард Никсън, Джералд Форд и Джеймс Картър със сигурност не може да се нарече връх в автомобилния дизайн от която и гледна точка да се погледне. Все пак някои автомобили се открояват като особено грозни дори по стандартите на десетилетието.
1970 AMC Gremlin
Gremlin се продава за две трети от цената на повечето малки коли, което е нормално, защото изглеждаше като две трети от обикновена кола. Gremlin е израз на корпоративен гений, евтин за разработване и подходящ за времето и има невероятен успех при продажбите, поне според скромните стандарти на AMC.
1970 Ford Thunderbird
Моделът T-Bird от края на 60-те години е, ако не точно красива кола, със сигурност прилична – и тогава, през 1970 г., се Ford решава да ѝ залепи гигантски клюн отпред. Интригуващо, но все пак акцентът трябва да пада върху "гръм" (Thunder), а не върху "птица" (Bird).
1970 Porsche 914
Трудно е да се проектира автомобил с добре пропорционално разположен двигател (въпреки че бихме казали, че Chevrolet най-накрая го направи), но в странността на Porsche 914 има нещо повече от огромното пространство между B-колоната и задния мост. Тук изглежда странно цялата остъклена част над линията на калника, както и изключително квадратната форма.
1970 Saab Sonett III
Третото поколение Sonett е проектирано с фокус върху американските купувачи и някой трябва да е казал на шведите, че американците харесват коли с огромна предна част отвъд междуосието. Това е шега, Saab, шега! Въпреки това, Sonett се появява с този нелепо удължен капак, допълнен от голяма стърчаща предна броня.
Четете повече в automedia.investor.bg.
Снимка: Pexels