Технологиите за подпомагане на водача в новите превозните средства стават все повече, което води и до поскъпване на автомобилите. Съответно се увеличават и разходите за ремонт, при това сериозно, като причината за това са най-вече именно модерните технически системи.
Проучване на Американската автомобилна асоциация (ААА) показва, че средно 37,6 процента от разходите, свързани с ремонта на щети от катастрофа, отиват само за коригиране и калибриране на сензорите и камерите, използвани за усъвършенствани системи за управление. Това включва не само функции като адаптивен круиз-контрол и асистент за поддържане на лентата, където се задействат радари и камери, но по-стари технологии като задни сензори за паркиране.
"Превозните средства, оборудвани с по-сложни системи за безопасност, са много по-често срещани сега, особено след като те трябва да бъдат оборудвани с функция за аварийно спиране. Заради тези технологии разходите за ремонт се увеличават, тъй като няма как те да не бъдат поправени, защото, ако не работят, возещите се в автомобила са подложени на огромен риск", коментира Грег Бранън, директор в AAA.
Прочетете цялата статия в automedia.investor.bg
Снимка: Pixabay