Предприемачът и управител на компанията "Пърл Органик България" Калин Класанов разказва за бизнес възможностите, които дигитализацията предоставя. Разберете повече за това как се управляват дигитално производствените процеси, логистиката и как дигиталните банкови канали подпомагат дейността на бизнеса.
Г-н Класанов, разкажете ни повече за Вашия бизнес.
Занимавам се с предприемачество от 2002 година в сектор храни и по-специално здравословни, вегетариански и био храни. В момента управлявам компанията "Пърл Органик България", вносител на био храни от Европа и собственик на марката Rocket Food. Портфолиото на бранда Rocket Food включва вегетарианска и био храна, която се произвежда изцяло в България. Създадох "космическата храна" през 2018 г., след като вече бях развил успешно друга марка и реших, че е време да предизвикам себе си и да стартирам нещо ново, което с времето да направя голямо, интересно и успешно.
Каква е ролята на дигитализацията във Вашия бизнес и в кои процеси тя присъства?
Дигитализацията е изключително важна за нашия бизнес. Правим дистанционно всичко, което може да бъде направено от разстояние. Като начало, производството и офисът ни се намират в малко село близо до Велико Търново, а основният ни склад е в София. С преместването на предприятието от София във Велико Търново се наложи по-сериозна дигитализация на дейността ни. За да управляваме ефективно работата между производствената база и склада в София, използваме ERP системи. Целият ни процес е дигитален – заявки, поръчки, спедиции. От друга страна, дигитализацията е голямо улеснение в работата ни с институции. Един от важните избори, които всеки бизнес прави, е изборът на обслужваща банка. Ние избрахме ПроКредит Банк именно заради дигиталните възможности за работа, които предоставя.
В кои бизнес процеси дигитализацията се налага най-много?
Във всички. Комуникираме постоянно с нашите партньори в чужбина и с органите на закона тук и там. Постоянно взаимодействаме с всички тях и го правим основно онлайн. Благодарение на дигиталните възможности пестим километри, пестим и време. Дигитализацията в бизнеса е неизбежна. Освен че оптимизира работния процес и позволява умно преразпределение на разхода, тя ни дава възможност да се посветим на развитието на марката, на създаването на нови продукти, и непрекъснато да получаваме и обработваме обратна връзка от нашите партньори и крайни потребители. Благодарение на това посрещаме нуждите им много по-адекватно, а производството ни става по-добро.
Какво е мястото на дигитализацията в работата ви с ПроКредит Банк?
Във всеки аспект от работата ни. Припознах иновативността на ПроКредит Банк още в първите ни срещи. Ние ползваме всички услуги, които банката е успяла да пренесе и вече предлага в дигитална среда. От улесненият процес по откриване на сметка през Дигиталния портал на банката, през разплащанията с контрагенти по банков път - до останалите процеси, които ПроКредит Банк позволява да се направят чрез компютър и от разстояние, по всяко време и от всяка точка на света.
Казахте откриване на сметка през Дигитален портал, разкажете ни малко повече.
Процесът по откриване на сметка в Дигиталния портал на ПроКредит Банк е изключително бърз и лесен. Не помня нещо да ме е затруднило, което означава, че той е достатъчно интуитивен. Всъщност, бях изненадан, че мога да си открия сметка дигитално. Тя беше достъпна почти веднага, след като въведох нужната информация. Стъпките бяха логични. Нямах нужда от съдействие от служител - сметката беше реалност. Процесът по даване на права на счетоводители, на колеги в офиса, които да следят сметките и да пускат платежни и фактури, всичко това също стана изключително лесно. Намирам услугата за безкрайно удобна. Това, че не трябва да ходя до физически клон на банката и да попълвам формуляри и да чакам на опашки, е голямо улеснение. От ПроКредит Банк наистина оценяват колко е важното времето за всеки бизнес и работят в посока постоянно надграждане и подобряване на услугите си.
Ползва ли бизнесът Ви други дигитални услуги на ПроКредит Банк?
Ползвам всички продукти на ПроКредит Банк, които улесняват бизнеса ми. Впечатлен съм, че дори инвестиционното ни финансиране също се случи дигитално. В електронното им банкиране например виждаме какво количество платежни сме извършили през месеца. Всичко е много ясно и работи перфектно. Често в по-големите банки част от възможностите, които ПроКредит Банк дават, не съществуват - при други банки се налагат телефонни обаждания на обслужващия банкер и обяснения, което за мен е губене на ценно време. В ПроКредит Банк всичко е много по-опростено и се върши много по-лесно.
Кое Ви накара да изберете ПроКредит Банк?
Това, което наклони везните, беше бързината на взимане на решения, адекватното отношение и условията на тяхното предложение.