Германският автомобилен концерн BMW AG обяви, че ще използва литиево-желязо-фосфатни батерии (LFP) в своите електромобили, като ръководителят на отдела за развитие на акумулаторните клетки Мартин Шустер посочи, че решението е финализирано и батериите ще намерят място в превозните средства Neue Klasse от 2025 г.
Милан Неделкович, член на Управителният съвет на BMW, отговарящ за производството, добави, че ще бъдат разработени и нови модели, използващи тази химия при батериите, съобщава Clean Technica.
Общите недостатъци на LFP батериите са добре известни - по-ниска енергийна плътност и по-лоша производителност на зареждане при по-ниски температури. Въпреки това батериите търпят подобрение по отношение на тези показатели, както демонстрира по-рано китайската Contemporary Amperex Technology Co. (CATL).
Най-голямото им предимство ще има решаваща роля в разпространението на тези батерии - химическия състав. Този състав изключва никела, чиито цени продължават да растат, и залага на желязото и фосфата - евтини и изобилни суровини, които са широкодостъпни в световен мащаб.
В тази връзка ходът на BMW не е толкова умен, колкото разумен, изтъкват от Clean Technica. Светът има нужда от достъпни електромобили, изпълняващи обещанието за приемлив пробег и бързо зареждане. И едно нещо, което виждаме отново и отново: ако Tesla приеме технологията, всички останали в крайна сметка ще я последват.
Четете повече в investor.bg.
Снимка: БГНЕС