Спирачните течности не се радват на същата почит сред шофьорите като моторните масла. Лошата спирачна течност може да причини проблеми, за които маслата дори не са и мечтали.
Съвременните спирачни механизми имат скромни размери и следователно при внезапно спиране течността може да се нагрее до температури над 200˚C. Неизползваемата течност започва да кипи, а педалът пропада, като това е в съответствие със законите на физиката.
Оптимистите смятат, че с идването на зимата подобен проблем ще бъде избегнат, но не си дават сметка какви опасности крие този сезон за спирачната система на автомобила и на какви натоварвания я подлага. Ако през лятото течността в тях гарантирано остава в течно състояние, то при отрицателни температури вискозитетът на течността рязко се увеличава.
Четете повече в automedia.investor.bg.
Снимка: pixabay