С над 70% могат да намалеят вредните емисии от индивидуално пътуване на пътник, ако те бъдат направени с влак, а не с личен автомобил. Затова и електрифицираният ЖП транспорт може да доведе до намаляването на тези емисии в областта на транспорта.
Нов доклад на Greenpeace показва, че от 1995 г. насам държавите от ЕС, Норвегия, Швейцария и Великобритания са инвестирали средно 66% повече в разширяването и обновяването на автомобилни пътища, отколкото на железопътни линии.
Директорът на Greenpeace Bulgaria Меглена Антонова уточнява, че през 2022 г. у нас също се забелязва увеличение на финансирането на ЖП транспорта.
"Статистиката е много интересна, защото се вижда, че по-бедните държави, които генерално са с по-малък БВП, инвестират повече в магистрали, но България е изключение, защото коефициентът не е чак толкова голям", каза Антонова пред Bloomberg TV Bulgaria.
По нейни думи понякога влаковото пътуване е поне 2 пъти по-скъпо отколкото със самолет, което води до предпочитане на авио и автомобилния транспорт.
"Когато нито цената, нито комфорта насърчава използването на този вид по-екологичен транспорт, няма как да очакваме търсенето да е повече. Всъщност налагането на повече данъчно облагане например за автотранспорта може да е една посока за стимул, тъй като той все още не участва пълноправно, както останалите сектори в търговията с емисии", коментира Меглена Антонова.
Четете повече по темата в bloombergtv.bg.
Снимка: Димитър Кьосемарлиев (Bulgaria ON AIR)