Най-големите производители на батерии в света са китайски компании. В азиатската страна вече има технологии за 100% рециклиране на литиево-йонни батерии и се произвеждат 83% от литиево-йонните батерии за всички видове индустрии, докато в Европа - едва 7%.
"Китай има огромно предимство в сегмента, а Европа се нуждае от 76 нови завода за батерии, за да бъде реален конкурент", каза председателят на УС на Automotive Cluster Bulgariaарх. Любомир Станиславов.
Експертът припомни, че в ЕС започна разследване на китайските субсидии за електромобилите, а поводът за него е последното изложение за мобилност, което се проведе в Мюнхен. Новата тенденция и за големите европейски производители са демонстрации на съвременните технологии и събитието е по-ориентирано към технологиите, а не към консуматорите.
Станиславов сподели, че на това изложение щандовете на традиционните производителите като BMW и Mercedes са били скромни като размер и типове материали, които се използват. От друга страна щандовете на китайските компании са с огромна пищност, размери и видове технологии.
"Това е подразнило изключително много европейските производители, тъй като на практика това изложение е демонстрация на надмощието на китайските компании в сферата на електромобилите и батериите. Близо 50% от щандовете на изложението в Мюнхен бяха заети от китайски и азиатски компании", каза Любомир Станиславов.
Надпреварата между Европа и Китай започна преди 10 години, когато китайската автомобилна индустрия разбра, че в сферата на традиционните конвенционални автомобили много трудно ще могат да преборят европейската автомобилна индустрия. "Тогава те взеха стратегическо решение да се фокусират върху новите технологии и най-вече производството на батерии", отбеляза експертът.
Четете повече в investor.bg.
На коя дата България трябва да празнува своя национален празник?
Снимка: БГНЕС