fallback

Българите избягват стреса, като следват инфлуенсъри

За голяма част от последователите е важно лидерите на мнение да показват реални примери и продукти, които ползват в ежедневието

27.09.2023 | 17:31 Автор: Елеонора Танева

Доверието на българските потребители към инфлуенсърите спада леко през 2023 г. спрямо 2022 г. 82% от респондентите в проучване смятат, че споделяната от инфлуенсърите информация по-скоро не е обективна. Това показва докладът "Пулсът на инфлуенсър маркетинг пазара в България“ за 2023 г., който е дело на MSL и Pragmatica и изследва нагласите на потребителите, бизнеса и инфлуенсърите.

Младите хора между 18 и 29 години следват най-много хора, придобили популярност (80%), като на второ място предпочитат известни личности (68%). Тук се наблюдава съществена разлика с по-възрастните потребители - между 40 и 50 години. Те залагат на лидери на мнение, които са експерти (44%).

В България виртуалните инфлуенсъри все още не са много популярни, като едва 40% от анкетираните казват, че са чували за тях. Само 11% от респондентите пък следват такива.

В топ 10 на най-следваните инфлуенсъри у нас няма разлики спрямо предходната година. Начело остава Александра Богданска с 14%, следвана от Антоанет Попова Янг (11%) и Слави Панайотов (9%). Топ 5 допълват Виктория Капитонова и Теа Минкова. Останалите позиции в челната десетка са отредени на Антоанет Пепе, Балан, Наум Шопов, Станислав Цанов и Йоана Йокко.

Следването на инфлуенсъри е начин за избягване на стреса за цели 63% от анкетираните. 67% от респодентите казват, че за тях е важно лидерите на мнение да показват реални примери и продукти, които са им важни в ежедневието.

Водещите теми, които инфлуенсърите у нас застъпват в своето съдържание, са пътувания и продукти за красота (52%), като този дял записва ръст с 8 процентни пункта спрямо предходната година. Цели 24% от инфлуенсърите обръщат внимание на въпросите за личностното развитие, въпреки че преди година този дял беше по-голям – 32 на сто. 43% от потребителите пък твърдят, че следят тази тема от лидери на мнение.

Четете повече по темата в investor.bg.

Снимка: pixabay

fallback
Още от Техно
fallback