Независимо дали сте опитен предприемач или за първи път се захващате с онлайн търговия, има много съвременни начини, по които да стигнете до своите клиенти. Всеки от тях има своите предимства.
Нека ви запознаем с основните начини, по които да продавате своите продукти или услуги в интернет.
E-commerce сайт
Един от най-утвърдените методи за онлайн продажба е чрез вашия собствен уебсайт. За целта е най-добре да се доверите на фирма, която да изработи вашата платформа за създаване на онлайн магазин. Това ще ви спести не само време, но и ще ви позволи пълна персонализация на сайта, която да е съобразена с бизнеса ви.
Платформата за онлайн магазин предлага не само удобство за пазаруване, но и подробно описание на продуктите, качествени и голям брой снимки. Лесната комуникация на клиентите с вас е също от голяма полза за реализацията на продажби.
Онлайн платформи
Онлайн платформи като Amazon, eBay и Etsy вече имат огромна потребителска база, така че можете да се възползвате от трафика и репутацията им. Клиентите на тези платформи им имат голямо доверие, което означава, че ще имат такова и към вас.
Продажби в социалните медии
Социалните мрежи отдавна не са само за качване на снимки и разговори с приятели. Вече можете успешно да продавате своите продукти и услуги, сегментирайки аудиторията си по региони.
Ползата от социалните мрежи е, че клиентите могат да пазаруват от вас без да напускат приложението или сайта им.
Мобилна търговия (M-commerce)
M-commerce много наподобява e-commerce, като основната разлика е, че потребителите пазаруват през мобилните устройства. Това включва пазаруване в мобилни приложения, онлайн банкиране и виртуални портфейли, каквито са Apple Pay, Google Pay и Samsung Wallet.
Мобилната търговия позволява на потребителите да се свързват с бранда ви не само у дома, но и когато са в крачка.
Електронна търговия чрез абониране
Ако търсите интересен начин, който да насърчи лоялността на вашите клиенти и по-сигурните ви приходи, абонаментът е чудесна идея. В последните години истински хит са абонаментните кутии с подбрани артикули, които се доставят редовно на клиентите.
Това може да включва както абонаментни кутии с козметика, така и такива за аксесоари и дори храна.
Дропшпинг
Дропшипингът е модел на електронна търговия с нисък риск, при който нямате инвертар, а си партнирате с доставчици, които се занимават с доставката и съхранението на продуктите.
Когато клиент направи поръчка, доставчикът изпраща продукта директно до него. Това елиминира необходимостта от предварителна инвестиция в инвентара и намалява оперативните проблеми.
Инфлуенсър маркетинг
Инфлуенсърите имат способността да създават автентично съдържание, което да представят продуктите ви. Комуникацията с аудиторията и доброто сегментиране подпомагат реализираните продажби. Това е и причината толкова брандове да се доверяват на инфлуенсърите.
С тях се работи чрез партньорство, което означава, че те получават процент от продажбите и/или безплатни продукти и услуги.
Онлайн търгове
В България този вид пазаруване не е особено популярен, но в Европа се използва както малки, така и от по-големи брандове.
Този модел на търговия позволява на потенциалните купувачи да наддават за желаните от тях артикули. Това създава вълнение и усещане за конкуренция сред останалите купувачи.
Съвременните начини за онлайн продажба са толкова разнообразни, колкото и самите типове потребители. От e-commerce до абонаментни кутии и онлайн търгове, имате множество възможности за развитие.
Ключът към успеха е да се адаптирате към аудиторията си и да възприемате съвременните методи за онлайн търговия. Така ще можете да се възползвате от нейния потенциал и развиете бизнеса си в дигиталната ера.
Снимка: freepik.com