ATKerney публикува на 12 ноември 2014 резултатите от проучване, озаглавено "Свързаните потребители не са създадени равни - глобална перспектива", насочено към по-добро разбиране на свързаните потребители днес.
Какво ги мотивира и по какъв начин са водени от свързаност към потребление, какви са последиците за глобалните брандове и ритейлърите. На базата на тези резултати, изследването дава препоръки за ритейлърите и брандовете.
Коментар от Сингапур на Ган Чи Уи, A.T.Kearney за Bloomberg.
Alibaba говорят за излизане на глобалния пазар. Да се конкурират с Amazon, с eBay. Има ли шанс Alibaba?
Alibaba определено генерира голяма част от ръста си на вътрешния пазар, в Китай. Ако анализираме разширяването, което предвижда, те имат предвид да свържат потребителите от чужбина с Китай и китайските потребите с външния пазар.
AliExpress например иска да помогне на глобалните потребители да купуват от китайски търговци. От друга страна Timo Global помага на чуждите ритейлъри, които нямат как да влязат в Китай, да могат да продават на китайските потребители.
Това е игра, която дава много мощен подем.
Дали ще успеят да успеят да го използват, за да се конкурират на вътрешния пазар в САЩ или другаде - предстои да видим.
Но Китай е голямата игра, която следим днес.
Кой ще има най-голяма полза, ако Alibaba излезе на глобалната сцена? Дали Calvin Cline или самите Alibaba?
Alibaba определено ще спечели много - вижте китайския пазар за електронна търговия. Ние написахме в прогнозата си, която пуснахме току-що, че очакваме да расте от 400 млрд. долара тази година до 700 млрд. долара до 3г.
Доминиращият играч на този пазар е Alibaba.
С нас 15% от пазарния си дял на T-mall и 80% с платформата потребител-потребител в Taobao. Вероятно този ръст ще продължи.
Другите играчи, които се възползват от неговия пазарен дял, както казвате, ще имат шанса да продължат да работят на този пазар. В даден момент ще трябва да решат дали сами да излязат на китайския пазар или да продължат да управляват двойни канали с Alibaba.
Мисля, че поне няколко години ползата ще бъде взаимна.
Да, говорите за тези 25% ръст в Китай, на пазара на електронна търговия. Какво води напред тази търговия? В Китай става революция.
Да, виждаме няколко ключови фактори. Първо проникването на Интернет. Има 600 млн. потребители в Китай. Цифрата изглежда голяма, но това е само 47% проникване на интернет.
Ако сравним със САЩ, където има над 80% проникване, това означава още ръст.
Второ - мобилните устройства. Мобилните устройства ще бъдат ключът към растежа. Мобилната търговия през 2011 е била 1,5% от дела от онлайн разходите. Над 9% ще бъде тя тази година. А до 2017 - за 3г. - ще се увеличи с до над 20%.
Голям подем има в новия достъп до мобилни услуги, който води този ръст.
Трето - ръстът от 25% в електронната търговия е воден от малките китайски градове. Трета, четвърта категория, пета..
Реалните компании в Китай ще бъдат разширени, за да достигнат до тези градове. Ритейл проникването на тези реални компании е доста по-ниско в тези малки градове, отколкото по крайбрежието. Ще видим много по-голям ръст от вътрешността на страната, която може да бъде достигната по-бързо от електронната търговия.
И накрая - методът на сигурни онлайн плащания. В Китай казваме: "Ако видиш, ще повярваш". Доверието в плащането идва с получаване на продукта.
По-надеждните методи на плащане като AliExpress или плащането в брой при получаване - това ще помогне да се преодолее психологическата бариера.