Запалителните свещи са основен компонент за нормалното функциониране на един бензинов двигател. Много често при определени условия, в гнездата на свещите попадат течности, които нарушават ефективността им. Една от възможностите е свещите да се намокрят с бензин – това може да стане, когато горивото бъде впръскано като част от въздушно-горивната смес.
Маслото върху свещите може да бъде ясен знак единствено за неизправност – метеорологичните условия нямат нищо общо с това. Ако маслото е само на изолатора, най-вероятно някъде тече гарнитурата на капака на клапаните
По-лошо е, ако работната част на свещта е пълна с масло. Има много причини за това и почти всички от тях са неприятни: износване на буталните пръстени, неработеща вентилационна система на картера, износване на стъблата на клапаните и маслените уплътнения.
Ако навън е топло, времето е добро, но двигателят не може да запали, тогава можете да изсушите запалителните свещи, но не е необходимо: очевидно нещо не е наред с целия двигател и изсушаването на запалителните свещи едва ли ще подобрят ситуацията. Но ако навън е хладно (или още по-добре, студено) и акумулаторът не вдъхва доверие, тогава в този случай изсушаването на запалителните свещи (и зареждането или смяната на акумулатора) определено има смисъл.
Четете повече по темата в automedia.investor.bg