Организацията с нестопанска цел Mozilla Foundation представи изследването "Поверителността не е включена" (Privacy Not Included, PNI), посветен на това как автомобилните производители събират потребителски данни.
Анализаторите на Mozilla са проучили данни за 25 големи автомобилни производители, включително Ford, Toyota, Volkswagen, BMW, Tesla. Те са стигнали до извода, че всички тези компании събират повече лични потребителски данни, отколкото е необходимо.
От Mozilla отбелязват, че това е по-лош показател, отколкото например в случай на смартфони или интелигентни домашни системи. Според Mozilla, 84% от автомобилните производители, изследвани в доклада, споделят потребителски данни с трети страни или дори ги продават. 56% от тях споделят такава информация с правоприлагащите и други държавни органи, и то не по съдебен ред, а чрез "неофициално искане".
Първите три най-лоши автомобилни производители по отношение на събирането на потребителски данни, според Mozilla, са Tesla, Nissan и Hyundai. Челната тройка - по-точно най-малко лошите, са Renault, Dacia и BMW.
Повече по темата четете в automedia.investor.bg
Снимка: Pexels