Защо Coca Cola се нуждае от главен технологичен директор

Заемащият позицията Гай Уоларт с интервю за Bloomberg

05.11.2014 | 13:15 Редактор:
Защо Coca Cola се нуждае от главен технологичен директор
Защо Coca Cola се нуждае от главен технологичен директор

На 4 ноември 2014 в Дъблин, Ирландия започна тридневният технологичен форум Web Summit. В центъра му е темата за високите технологии, а сред участниците има много стартъпи с иновативни идеи. Главният изпълнителен директор на Coca Cola също присъства на технологичното изложение и говори пред телевизия Bloomberg за ролята на иновациите и технологиите за Coca Cola. Вижте какво каза Уоларт в интервюто:

Каролин Хайд, Bloomberg: Каква е връзката между технологиите и Coca Cola и защо компанията се нуждае от главен технологичен директор?

Гай Уоларт, главен технологичен директор на Coca Cola: Coca Cola винаги е била компания, в която всичко се гради около иновациите. Дори бих казал около така наречените разрушителни иновации (иновации, които изместват технологии, използвани дотогава, и променят пазара б.пр.) Продължаваме да надграждаме върху това, което имаме. Вярно е, че в наши дни в сферата на технологиите се случват толкова много неща и влиянието им върху живота ни става все по-голямо, когато се комерсиализират. Става въпрос и за дигиталните технологии, и за тези, отнасящи се до реалния свят, защото понякога хората ги бъркат. Затова трябва винаги да бъдем лидери в сферата на технологиите и иновациите.

Каролин Хайд, Bloomberg: Кажете ми как използвате технологиите, за да повишите стойността на марката си, да се приближите към потребителите и да ги задържите

Гай Уоларт, главен технологичен директор на Coca Cola: В наши дни потребителите с право са много загрижени за здравето си и за калориите, които приемат. Цялата тази технологична сфера с устройствата, които можете да носите върху себе си и които незабавно ви дават информация за това колко активни или неактивни сте, колко калории сте изгорили, а и колко  калории сте приели от храната и напитките.  На изложението има много такива потенциални технологични партньори, с които можем да се свържем.

Каролин Хайд, Bloomberg: Кога осъзнахте, че това е предизвикателството, което стои пред Coca Cola и че трябва да започнете да разговаряте с хора, които разработват нови неща, с нови компании?

Гай Уоларт, главен технологичен директор на Coca Cola: Това не представлява просто един момент във времето. Мислим си, че Едисън е изобретил електрическата крушка в един единствен момент. Не става така, трябва да опитваш и ние вече опитваме с години по различни начини. Например работата по Freestyle платформата (машина за напитки, която предлага над 100 различни комбинации на потребителите б.пр.) започна преди около 10 години. В тази машина за напитки сме използвали технология, позволяваща измерването на съвсем малки количества. Технологията идва от сферата на медицината. Някои от дизайнерите ни пък идват от автомобилната сфера и т.н. Бих казал, че новото е това, че имаме по-ясно изградена рамка и начин, по който да достигаме до хора със страхотни идеи. Може дори да не са стартъпи. Така можем да ги намерим или те да ни намерят. Или пък партньорството ни със стартъпи в начален етап, на които даваме достъп до ресурсите и мащаба ни. Партнираме си и с компании, които имат вече утвърден бизнес, но не са световни. Имаме какво да им предложим, работим в 207 държави по света. По време на целия този процес от създаването на идеята до разработването ѝ сме създали платформи, които ни позволяват да си партнираме с трети страни.