fallback

Martin Aircraft Co. създаде летяща раница

05.11.2014 | 10:35

Новозеландската компания Martin Aircraft Co произведе уреда, обявен от списание Тайм за петдесетте най-големи изобретения на 2010..

Джетпекът може да направи революция в авиационната, развлекателната и транспортната индустрия. Той може да лети, управляван от пилота или дистанционно.

Идеята е на Глен Мартин от Крайстчърч, Нова Зеландия. Тя се родила през 1981 в отговор на друг джетпек, който имал ограничение на полета от една минута.

30г. по.късно компанията показва уред, който може да развива скорост до 74 км/ч и да се издига над 200 метра височина.

Параметри:

2.20 м височина

2,14 м ширина

1,75 м дълбочина на пилотския модул

180 кг без товар

330 кг максимална товароподемност

Може да носи до 100 кг заедно с пилота и горивото.

Двигател 220 конски сили, 45-литров, дизелово гориво.

Може да лети до 30 км и полетът може да продължи до 30 мин. Развива максимална скорост от 74 км/ч.

Управление fly-by-wire, може да стои във въздуха неподвижно.

Лети само денем.

/Снимки: Martin Aircraft Co /

Коментар от Сидни на директора на компанията Питър Кукър за Енджи Лау от студиото на Bloomberg в Хонконг.

Това е една фантастична история.

В началото на 80-те Глен Мартин бил студент. Решил да си представи как изглежда летящата раница. 25г. работел тайно, накрая основал компания и сега сме на етап, в който имаме нещо, което е едновременно практично и полезно и търговски смислено.

Тежи 200 кг и освен това може да носи още 120 кг товар. Как работи - две витла, които дават тягата, посоката и стабилността. Използва fly-by-wire, лесно се пилотира. Може да се използва от всякакви хора. В момента таргетираме главно първия си клиент - агенциите за търсене и спасяване, линейки, пожарни, полиция, както и брегова охрана. Много е практично. Ще се продава от втората половина на 2016.

Първият продукт тук развива до 74 км в час. Летели сме с него до 1500м височина. Но този ще бъде ограничен до 900м.

 

Как този уред ще промени правилата на играта за първите ви клиенти? Като имаме предвид, че ще се използват, как могат да се провеждат спасителни операции с тях?

Първо можем да стигнем до райони, където малки хеликоптери не могат. Можем да стигнем много бързо до там.

Второ - ще разработим възможност уредът да лети с човек или автоматично. Това ще позволи да се пренасят товари.

До 2-3г ще можем да разширим обучението. Понеже е лесно управляем, пилотът може да управлява и други след себе си, автоматичните уреди. Така ще може да взема хора, които са в нужда или доставя товари.

 

Има ли вече търсене? Кой е проявил интерес?

Имаме голям интерес. Самите ние не сме правили още маркетингово проучване. Все още го комерсиализираме и сме във фаза на окончателно разработване. Но и бел реклама, имаме проявен интерес от повечето страни по света.

Ще започнем да работим по това след като формираме търговския екип, което започва в края на ноември.

 

Имате разрешение да летите с уреда в Нова Зеландия. Там е законно. Ами другите страни?

Класифициран е като микро-авиация и има сертификат за това.

Ще работим с гражданската въздухоплавателна агенция на Нова Зеландия и регулаторите в страните, които ще го използват, за да намерим най-доброто възможно решение за потенциалните клиенти по отношение на трансфера на сертифицирането.

Цялото интервю и демонстрацията - вижте във видеото.

 

fallback
Още от Техно
fallback