Ерата на евтиния стрийминг е към края си, тъй като най-големите холивудски студиа подлагат на натиск клиентите с ръст на цените, конкуриращи скъпите пакети на кабелните телевизии, които клиентите започнаха да сменят с Netflix преди 15 години, пише Financial Times.
Кошница от водещите услуги за стрийминг на видео в САЩ ще струва 87 долара тази есен спрямо 73 долара година по-рано, след като Disney, Paramount, Warner Bros Discovery и други повишават цените в отговор на натиска от Wall Street да сложат край на бума на стрийминга. Средният пакет за кабелна телевизия струва 83 долара на месец.
През последните години американците се радваха на ползите от екстравагантната ера в Холивуд, по време на която медийни компании наводниха зрителите с повече предавания от всякога на далеч по-ниска цена в сравнение с традиционната телевизия.
Привлечени от ниските цени, клиентите бързо скъсаха с кабелната телевизия за сметка на услугите за стрийминг на видео, като Disney+ привлече над сто милиона абонати само за 16 месеца с абонамент за 6,99 долара.
В тесен кръг ръководители в медийната индустрия предупредиха за задаваща се "автомобилна катастрофа", след като вложиха десетки милиарди долари в телевизионни предавания и филми. С повишаването на лихвите през последната година и половина катастрофата идва. Книжата на медийните компании преживяха болезнени корекции, след като Wall Street стана нетърпелив заради тежките загуби при стрийминга.
След като цената на акциите им намаля с над 50%, Warner Bros и Disney се насочиха към затягане на коланите, като съкратиха хиляди служители и повишиха цените на абонаментите им, за да ограничат загубите си от стрийминга за милиарди долари. Дори Netflix се отказа от основния си месечен абонамент без реклами на цена от 9,99 долара по-рано тази година, като новите клиенти плащат 15,49 долара.
"От бизнес гледна точка стриймингът трябваше да се насочи в тази посока – цената трябваше да расте“, коментира Дейвид Роджърс, преподавател в Columbia Business School.
Има, разбира се, по-евтини варианти за стрийминг, но те вървят с още една непривлекателна характеристика на класическата телевизия – рекламите
Четете повече в investor.bg.
Снимка: БГНЕС