В последно време Илън Мъск се опитва да накара хората да повярват в автопилота и в системата за пълно самоуправление на автомобилите на Tesla (FSD), въпреки многото им проблеми. Изпълнителният директор на производителя на електромобили обеща появата на "роботакси", както и на нова, по-усъвършенствана версия на технология за автопилот, която ще бъде продавана на други производители.
Всичко това на теория звучи отлично, но поне до момента автопилотът на Tesla е далеч от желаното. Въпреки това той получи разрешение за използване в държава като Германия, което е изненадващо на фона на многото доклади за инциденти, причинени от FSD при използването му от собственици на електромобили на американската марката.
Германските власти са загрижени за актуализациите по въздуха (OTA), които могат сериозно да променят поведението на ADAS. Клиентите на Tesla съобщават за повече епизоди на "фантомно спиране", при които се изключват радарите и тогава превозните средства могат да работят с Tesla Vision – система, базирана единствено на камери. Експерти обаче са категорични, че те не са достатъчни за осигуряване на безопасността на автомобилите.
Повече по темата прочетете на automedia.investor.bg
Снимка: Pixabay