Карлос Гон предупреждава за още изтегляния на коли

28.10.2014 | 10:04
Карлос Гон предупреждава за още изтегляния на коли

В последните две години близо 8 милиона автомобили бяха изтеглени от пазара поради съображения за сигурност в САЩ и Nissan смята, че това не е краят.

Главният изпълнителен директор на компанията Карлос Гон предупреждава, че на хоризонта се задават още изтегляния заради дефекти.

Репортаж от Токио на Крейг Трудел от Bloomberg за “First Up с Енджи Лау в студиото в Хонконг.


Крег, защо Карлос Гон отправи това предупреждение?

Става дума за споменатата от цифра от 8 милиона броя, която е наистина голяма.

А и да не забравяме, че говорим за един и същ проблем – този с еърбега, произведен от японската компания Takata.

Още по темата

Те предоставят тези въздушни възглавници на 10 различни компании на американския пазар.

Г-н Гон беше попитан през уикенда за тази криза от репортери в Шанхай.

Според него, това е верният път за индустрията, когато компаниите сами започват да разследват проблемите, които са съобщавани от клиентите им.

Това нещо, комбинирано с регулаторите, които спомагат за своевременното отстраняване на възникналите проблеми.

Но нека бъдем откровени – беше доста срамно, че не са успели да отстранят навреме проблема с въздушните възглавници, проблемите със запалването на GM, за което компанията е знаела от десетина години.

Имало е подобни проблеми, свързани с безопасността и дори смъртни случаи на американския пазар, а регулаторите не са успели да установят неизправност, при това от толкова много години! Сега нивото на напрежението наистина е високо.

Регулаторите наистина полагат усилия, дори администрацията на Обама се включи, отклонявайки се от преките си задължения.

Получава се ефекта на снежната топка и това дава основание на г-н Гон да твърди, че се задават още изтегляния на автомобили.

Но има и друга страна, нали? Автомобилните производители са в ожесточена борба помежду си за всеки един нов клиент. Опитите да поддържат доверието, нали и това е част от всичко?

Абсолютно.

Това е позитивният завършек, който г-н Гон постави на историята през уикенда.

Той говореше за предстоящи отзовавания, но постави и положителен облик на това, казвайки „ Вижте, ние го правим за клиентите. И трябва да се борим за тях, вършейки правилните неща. Продължаваме напред, опитвайки се да намалим тревогата за клиентите“.

Вижте видеото.