Приложението за кратки видеа TikTok отвори своя софтуер за изследователи в Европа, преди влизането в сила на новите правила на ЕС, изискващи от технологичните гиганти да направят повече, за да контролират онлайн съдържанието, предава Ройтерс.
TikTok, която е собственост на китайския технологичен конгломерат ByteDance, е една от 19-те онлайн платформи и търсачки, обект на по-строги изисквания, които ще влязат в сила от 20 август, съгласно Закона за цифровите услуги (DSA).
Компанията твърди, че все още чака Европейската комисия да определи техническите условия за програмния интерфейс на приложенията (API) за достъп до нейните данни, но все пак е решила да действа.
"TikTok проактивно пуска своя Research API преди допълнителните технически насоки и пуска каталог с търговско съдържание преди крайния срок за съобразяване с DSA. Всички изследователи ще трябва да имат собствен акаунт за разработчици в TikTok и да се намират в Съединените щати или Европа, за да имат достъп до нашия Research API", гласи изявление на социалната мрежа.
По-рано тази година компанията пусна първоначална версия на своя Research API за академични изследователи в Съединените щати.
За да спази новите правила в ЕС относно прозрачността на платената реклама, TikTok отвори базата си данни с информация за платени реклами и метаданни за реклами.
Повече по темата четете в Investor.bg
Снимка: Pexels