Уменията, които се развиват в електронните спортове, не се различават особено много от тези в традиционните. Децата се научават на работа в екип, лидерски качества, способност за разрешаване на проблеми и взимане на решения, спортсменско поведение и др. Това заяви основателят на School Esports League - Иван Кинчев пред Bloomberg TV Bulgaria.
''Електронните спортове са изключително голяма ентертейнинг индустрия и по мащаб надминават музикалната, кино индустрията и др. В страни като САЩ, Великобритания, скандинавските страни, както и почти навсякъде има такъв тип училищни и университетски лиги", коментира Кинчев.
Идеята за организирането на School Esports League се реализира през 2020 г., а първото издание е било по време на Ковид-19. По негови думи хубавото на електронните спортове е именно фактът, че се провеждат в дигитална среда и това е улеснило извършването на извънкласна дейност в пандемичните времена.
Кинчев разказва, че пробивът в училищата е бил труден в началото, но е попаднал на отворени директори и учители, които радушно приемат такъв тип идеи. Така от 14 училища, в които има такива клубове в началото, сега те наброяват 31.
''Самата инициатива ''Междуучилищна лига по електронни спортове'' е част от един по-широк проект, наречен занимание по интереси ''Гейминг концепции'', което е свободноизбираем извънкласен клуб, делящ се на 2 части. Едната част е междуучилищната лига по електронни спортове, където учениците играят любимите си компютърни игри и се състезават с други ученици от страната, а пък втората част е една учебна програма, която ние предоставяме. Тя е разработена предварително за училищата и в нея се засягат теми, свързани с по-важните аспекти от гейминга като здравословния начин на живот и хранене, кариерно ориентиране, как да се държим в онлайн гейминг среда и т.н.'', добави Иван Кинчев.
Четете повече по темата в bloombergtv.bg.