Повечето от конвенционалните масови вентили на гумите изобщо не са вечни. Но въпреки това, почти винаги този най-важен детайл се избира не от собствениците на автомобили, а от монтьорите на гуми.
Конвенционалният вентил се състои от гумено тяло, вътре в което има метална втулка с вътрешна резба за завинтване и външна резба за завинтване на пластмасова или метална капачка. Те могат да бъдат обозначени с няколко стандарта - например TR или ETRTO. На марков продукт е посочен неговият тип и дата на производство.
По-важно е да запомните, че вентилите се различават по дължина и размер на отвора в колелото. Колкото по-дълбоко е спрямо външната страна на ръба, толкова по-дълго трябва да е тялото. Въпреки това, ако е възможно е желателно да се монтира по-къс вентил. Това намалява вероятността от разкъсване в кал или сняг и също така намалява дисбаланса на колелото.
Гумата по вентилите не е устойчива на масло, поради което по време на монтажа може да се използва само сапунена вода. Що се отнася до металната част на вентила, то и там има тънкости. Тя изработена от месинг или цинкова сплав. Устойчивостта на корозия на цинковата сплав обаче е по-ниска, затова се предпочита месингът.
Повече по темата четете в automedia.investor.bg.
Снимка: pixabay.com