fallback

Защо Ferrari не иска да купува други автомобилни марки?

Ще продължим да се фокусираме върху партньорства с други компании, каза Бенедето Виня

06.06.2023 | 15:35 Автор: Юлиан Христов

Ferrari стана независима публична компания в началото на 2016 г., но решението за това беше взето още в края на 2014 г. Тогава вече несъществуващата Fiat Chrysler Automobiles позволи на легендарната марка да се отдели от италиано-американския концерн. FCA (след сливането с PSA Group то вече е Stellantis) продаде своя 10-процентен дял във Ferrari на борсата. Други 10% останаха за сина на Енцо Ферари – Пиеро, а останалите 80% бяха разпределени сред акционерите на FCA.

Към февруари 2023 г. най-големият акционер е Exor N.V. с 24,4%. Това е холандска холдингова компания, контролирана от семейство Аниели. След рекордна година през 2022 г., когато продаде 13 221 автомобила, Ferrari изпревари бившата си компания-майка Stellantis по стойност на борсата в Милано. 

И тъй като компанията се справя по-добре от всякога и се радва на своята независимост, нейният главен изпълнителен директор желае да запази нещата такива, каквито са. На конференция, организирана от Bloomberg, Бенедето Виня беше попитан дали Ferrari възнамерява да купи други автомобилни производители, участващи в бизнеса със суперколи.

"Не мисля, че има смисъл да купуваме други производители на суперколи. Вместо това ще продължим да се фокусираме върху партньорства с други компании. За една луксозна марката, каквато е Ferrari, е особено важно да запази своето ДНК", коментира 54-годишният главен изпълнителен директор.

Повече по темата четете в automedia.investor.bg.

Снимка: Bloomberg.com

fallback
Още от Техно
fallback