В средата на октомври бе обявен проектът за дизайн на PriestmanGoode, който ще промени метрото на Лондон.
Британската столица ще инвестира в нови влакове 4 млрд долара /част от пакета от 25 млрд долара/ и ще промени начина на пътуване по линиите Пикадили, Централна, Бейкърлу, Ватерло и Сити.
PriestmanGoode е направила само дизайна по поръчка на лондонското кметство и TfL, които искат да въведат новите мотриси от 2020 г.
Все още не е обявена поръчка за производството им.
Репортаж на Bloomberg за бъдещата визия на лондонското метро.
Стилно, ефективно и ултимативно – точно с тези определения в не далечното бъдеще може да описваме лондонското метро.
Пътниците в него, които често го наричат просто The Tube очакват новите влакове с много по-голямо пространство, което ще облекчи пътуването в пиковите часове.
Населението на Лондон се очаква да се увеличи от 8,4 млн. души в момента до 10 млн. през 2030 г.
Новите линии и влакове ще трябва да превозват 19 хил. души допълнително на час .
Няколко големи инженерингови компании са минали предварителна селекция за избор на доставчик. Договорът може да достигне 2,5 млрд. лири за 250 нови влака.
След като бъдат включени към системата на лондонското метро в следващото десетилетие ще се използват още 40 години.
Затова се мисли и за възможността да се движат без машинист.
Това обаче със сигурност няма да се случи за няколко години.
Сега повечето лондончани чакат с нетърпение новите ултра ефективни климатични инсталации.
Вижте проекта във видеото.
Priestmangoode на Пол Пристман и Найджъл Гуд e дизайнерска компания. Предлага оборудване за железопътния и авиотранспорт, хотелско обзавеждане и вътрешен дизайн.
Сред клиентите й са Accor, Airbus, Boeing, Lufthansa, Malaysia Airlines и Qatar Airways.
В британската столица за познати с дизайна си за влаковете между Гетуик и Лондон, както и на влаковете Virgin.
Запитан от Dezeen дали влаковете ще бъдат само автоматични, Пол Пристман, съосновател на Preistmangoode каза:
"Те са адаптивни. Още не знам, но - да, каквото покаже бъдещето"
На въпрос на Dezeen дали ще бъдат произведени във Великобритания, Пристман казва още:
"Не съм сигурен. Ще има търг.. С редица градове по света работим така - създаваме дизайна преди обществената поръчка. Когато бъде обявен конкурс, трябва да се обяви не само техническа оферта с цена, но и да бъде съобразена с вече одобрения дизайн. Това спестява много време в процедурата и позволява по-интересни и подходящи транспортни средства да бъдат избрани за различните градове по света.
В Китай има изискване за гореща вода във всеки влак, защото всеки пие чай във високоскоростните влакове.
Работим по проект за влакове в Нова Зеландия, където трябва да направим шкафове за сърф, вместо решетка за велосипеди. така че има различни неща, за които трябва да се мисли.
Проектът на дизайн на мотрисите за Лондон включва дамаска-щампа, с грапава повърхност. Изискването на кметството и транспортната компания на Лондон е било платът да не се пързаля и да е в различен цвят от цвета на вратите. Така вратите ще могат да се забелязват отдалеч.
Вратите на мотрисите ще променят цвета си според това дали се готвят да се отворят /зелен/ или да се затворят /червен/.
Идеята е била да се разубедят хората да се качват в последния момент. Ако знаеш, че вратите ще се затворят, няма да рискуваш да бъдеш затиснат от тях.
Сменящите се цветове ще насочват пътниците към правилната врата и ще ускоряват слизането на гарата.