Британските училища са объркани от бързия темп на развитие на изкуствения интелект и не вярват, че технологичните фирми ще защитават интересите на учениците и учебните заведения.
Това стана ясно след като група директори на училища публикува във вестник "Таймс" тревожно писмо. В него дори се казва, че изкуственият интелект е най-голямата заплаха за образованието и се отправят критики към правителството, че реагира твърде бавно на тази опасност. При това става дума за едни от най-елитните училища във Великобритания.
Начело на тази група е сър Антъни Селдън - директор на Epsom College. Групата на практика създава нов орган, който да съветва и защитава училищата от рисковете от изкуствения интелект.
Според директорите е много важно училищата да си сътрудничат, за да се гарантира, че изкуственият интелект работи в техен най-добър интерес и този на учениците, а не на големите компании за образователни технологии. Учредяването на този орган става, въпреки че правителството на премиера Риши Сунак обяви, че е наясно с проблема и се вземат мерки за "предпазни рамки" за изкуствения интелект, така че той да бъде успешно регулиран, информира БНР.
Директорите смятат, че вече е късно за обещания и трябва да вземат нещата с собствените си ръце. А иначе самият Антъни Селдън бе казал по-рано, че изкуственият интелект може и да донесе най-голямата полза за човечеството след откриването на печатната преса, но рисковете са "по-сериозни от всяка заплаха, пред която са се изправяли някога училищата". Изкуственият интелект би могъл да бъде "зловещ и опасен", са думи на Селдън.
Притесненията относно базираното на AI плагиатство накараха редица институции да наложат пълна забрана на така наречените "ботове" като ChatGPT. Прилагането на забраната обаче е трудно, тъй като откриването кога технологията е била използвана досега е ненадеждно.
Снимка: pixabay