fallback

Как да удължим живота на двигателя? Няколко прости правила

Надираният са неизбежни, когато между два работещи заедно детайла няма достатъчно пролука

22.05.2023 | 18:28 Автор: Юлиан Христов

Животът ни все повече ускорява темпо - и това се отнася не само до хората и информационните технологии, но и до автомобилите. Само допреди 20-30 години цилиндрите и буталата на повечето автомобили бяха дълговечни и почти неподатливи на износване.  

Най-много продължителното триене между стените на цилиндрите и "полата" на буталото да образува т. нар. стъпало в района на горната мъртва точка. 

Но след това двигателите започнаха да се променят бързо, за да станат по-екологични и по-леки. Тук потенциалните проблеми с цилиндрите са от друг характер, доста по-сериозни са и като цяло се появяват значително по-рано от "стъпалото". Става дума за надиранията по стените им. 

Надираният са неизбежни, когато между два работещи заедно детайла няма достатъчно пролука. Свиването на пространството между триещите се части пречи на смазката да попада там. От триенето детайлите се нагряват и се получават микроскопични "заварявания" между тях.  

В резултат започват да се откъсват миниатюрни частици. Не звучи кой знае колко страшно, но всъщност е достатъчно буталото да заклини и дори да се разруши. Същата съдба може да споходи мотовилките, цилиндровия блок и дори коляновия вал. И тогава единственият изход е основен ремонт на двигателя. 

Четете повече по темата в automedia.investor.bg.

fallback
Още от Техно
fallback