Производителите на смазочни материали провеждат стендови тестове на своите продукти. Ако вземем средни стойности, то синтетиката може да издържи около 1000 часа, а минералното масло - максимум 300.
Някои добавки удължават работата на маслото, но след като те загубят свойствата си маслото се сгъстява и маслената помпа вече не може да го изпомпва. А трябва да знаете, че реалните условия на работа значително намаляват горепосочените цифри.
Друга причина е изчерпването на пакета добавки преждевременно, което се случва, ако маслото редовно работи при повишени температури.
Затова първо отстранете капачката за пълнене на масло в двигателя и проверете долната й част. Ако там се виждат твърди отлагания, подобни на сажди, тогава ние уверено твърдим: собственикът не е спазил интервалите за поддръжка или е използвал нискокачествени масла. След това загрейте мотора до работна температура, загасете го и развийте отново капачката. И ако от гърловината излиза син дим или се усеща миризма на отпадъци, състоянието на консуматива е лошо.
За да не се стигне до пагубен ремонт, сменяйте маслото не по километри, а по моточасове. Особено ако двигателят е с компресор и колата често се кара в задръстванията в града.
Могат да се използват и специални съставки, например така наречените меки промивки на двигателя. Те отстраняват различни отлагания от системата и почистват хидравличните задвижвания.
Повече по темата четете в automedia.investor.bg
Снимка: Pixabay