Трябва ли да се подхожда по специален начин към двигателя на чисто нов автомобил след покупката му? Този въпрос отдавна е разделил шофьорите на два лагера. Единият смята, че първите 1000-1500 км двигателят не трябва да бъде натоварван за да може за се "разработи", а другият съветва колата да се кара "все едно, че е крадена" и моторът да не се жали изобщо.
Кой от двата метода е правилният? Отговор на този въпрос опитва да даде YouTube-каналът SavageGeese, чийто отговор е "по-малко и от двете", като всичко зависи от типа на задвижващия агрегат. Двигатели, които се произвеждат масово за превозни средства като Honda CR-V или Hyundai Sonata, не изискват никаква разработка. Те са предназначени за хора, които се качват и потеглят.
В същото време отношението на шофьора към ръчно изработени двигатели за високопроизводителни автомобили като Ferrari или Porsche трябва да бъде по-различно. Едно от погрешните схващания за тези мотори е, че те се разработва във фабриката.
Повече по темата четете в automedia.investor.bg.
Снимка: БГНЕС