Американският производител на електрически автомобили Tesla понижи цените на превозните си средства за Европа, Израел и Сингапур, разширявайки глобалните си отстъпки, които започна в Китай през януари. В същото време компанията изразява опасения за маржа на печалбата си, съобщава Ройтерс.
Миналата седмица Tesla отчете ръст на доставките за първото тримесечие само с 4% спрямо предишните три месеца, въпреки отстъпките си в САЩ, Китай, Япония, Австралия и Южна Корея, които имат за цел да стимулират търсенето.
Дни след публикуването на разочароващите данни за доставките Tesla обяви петото си намаление на цените тази година на пазара в САЩ, докато Вашингтон се готви да въведе по-строги стандарти, които ще ограничат данъчните кредити за EV.
През 2022 г. автомобилният производител с най-висока капитализация в света също не изпълни целта на главния изпълнителен директор Илън Мъск от 50% ръст на доставките – увеличението стигна 40% поради логистични проблеми и забавяне на търсенето.
Четете повече по темата в investor.bg
Снимка: БГНЕС