Tesla Inc. започна ценова война в Китай, която е напът да промени облика на най-големия автомобилен пазар в света, тъй като големите отстъпки заплашват да извадят от бизнеса някои автомобилни производители.
През октомври производителят на електромобили на Илън Мъск - основен играч в хиперконкурентния Китай - намали цените на моделите, произвеждани в огромния му завод в покрайнините на Шанхай. Въпросите се изостриха през януари с още едно намаление, в резултат на което автомобилите на Tesla, произведени на място, бяха с до 14% по-евтини от миналата година, а в някои случаи - с почти 50% по-евтини, отколкото в САЩ и Европа.
Тези действия оставиха на конкурентите им малко възможности, освен да последват примера им. Сред тях бяха местни производители на електромобили като Xpeng Inc. и Nio Inc., както и водещи международни марки като Volkswagen AG и Mercedes-Benz Group AG, които предложиха отстъпки до 70 000 юана (10 000 долара). Началната цена на електрическия SUV Mach-E на Ford Motor Co. е 209 900 юана, което е с около една трета по-евтино, отколкото в САЩ.
"Tesla създаде хаос за останалата част от пазара", каза Йохен Зиберт, управляващ директор на JSC Automotive, консултантска компания с офиси в Шанхай и Щутгарт.
Поне още 30 автомобилни производители са намалили цените, според изчисления на Bloomberg News и местни медии.
Китайската асоциация на автомобилните производители призова за прекратяване на ценовата война в сряда, като заяви, че тя не е дългосрочно решение на проблема със забавянето на продажбите и натрупването на запаси. Индустрията трябва да се "върне към нормална работа", за да се гарантира здравословното ѝ развитие, заяви органът.
Китайските държавни медии също се намесиха, като по-рано тази седмица коментираха, че не е редно регионалните правителства да предлагат субсидии за автомобили, произведени на местно ниво.
Четете повече в Bloombergtv.bg.
Снимка: Bloomberg.com