А1 подкрепи традиционното състезание по програмиране във Факултета по математика и информатика (ФМИ) на Софийския университет "Св. Климент Охридски" FMI Codes 2023, което се проведе от 17 до 19 март под мотото "Code for entertainment" ("Програмирай за развлечение"). Методи Младенов, мениджър екип "ICT услуги и софтуерни разработки за A1 Group" в А1 България, беше член на журито и връчи специална награда от А1 на награди отбора "Маняците", спечелил първо място с проекта "deBug". В основата на проекта е онлайн игра, в която участват между 4 и 7 играчи, като всички те работят по определени задачи (прости функции на Python), а един от участниците се опитва да ги саботира.
В отбора-победител участват четирима студенти в първи курс на специалност "Софтуерно инженерство" във ФМИ. Всички те получиха специални технологични награди от А1. Методи Младенов отправи и покана към тях за участие в Лятната академия на А1. Петото издание на инициативата на А1 в подкрепа на младите хора в началото на кариерния им път ще се проведе от юли до септември 2023 година.
В рамките на три месеца в нея участват талантливи ученици и студенти, показали отличително представяне по време на кариерните форуми на университетите и инициативите, на които А1 е партньор. Те имат възможност да изпробват на практика и в реална бизнес среда своите теоретични знания под ръководството на ментори, като работят по ключови за компанията проекти. Освен четиримата участници в спечелилия първо място отбор, покана за участие в Лятната академия на А1 получиха още 17 студенти, показали отлично представяне по време на хакатона.
Подкрепата за кариерния старт и професионалното развитие на младите хора е сред важните за А1 цели и затова в хакатона на ФМИ се включиха и двама от водещите софтуерни инженери в направление "Информационни технологии и дигитална трансформация" на А1 - Богомил Табаков и Иван Василев.
В организирания от Факултетния студентски съвет при Факултета по математика и информатика традиционен хакатон на ФМИ тази година се включиха над 100 участника, разпределени в 22 отбора. Те разработваха отборни проекти под ръководството на ментори. В рамките на 48 часа студентите трябваше да направят авторски проект по зададената от организаторите тема чрез използването на различни технологии.