Китайските интернет потребители няма да получат официален достъп до Facebook скоро. Това заяви Лу Уей, китайският министър по въпросите за киберпространството. Изявлението идва в отговор на казаното от вицепрезидента на Facebook Вон Смит, който заяви, че при посещения в Китай често хората го питат кога социалната мрежа ще влезе и в тяхната страна. Facebook не е единствената социална медия, достъпът до която е забранен в Китай. Китайските потребители не могат да използват още YouTube и Twitter. Единствено LinkedIn може да се ползва официално в Китай, след като от компанията разработиха сайт на китайски през февруари.
Китайците ползват прокси сървъри, които им позволяват да заобиколят забраната на правителството, и по този начин получават достъп до забранените мрежи. За Facebook засега остава продажбата на маркетингови услуги на китайски износители. Бизнесът обаче е ограничен, а целта на компанията несъмнено е официален достъп до най-големия пазар на интернет потребители в света – китайският.
Китайското правителство подкрепя местни социални медии като Weibo – аналогът на Twitter в Китай. Посланието на властите е ясно – компанията, управлявана от Марк Зукербърг не е добре дошла в Китай.