Apple Watch е тук: Защо залогът е голям

10.09.2014 | 13:38
Apple Watch е тук: Защо залогът е голям

След като Apple излезе на пазара на часовници с Apple Watch, Сам Гробарт от Bloomberg пита две неща: каква е ситуацията на пазара на смарт часовници и кой ще загуби, ако Apple успее.


Първо – разделението на пазара.

В момента, този свят е обитаван от компании като Samsung, LG, Sony, Pebble и Motorola.

В някои случаи се работи върху второ или трето поколение на подобен часовник.

Но цялата тази активност не е успяла много за да привлече клиенти… все още.

Според маркетинговите проучвания на IDC, общият брой на подобни стоки, включително включва фитнес тракери, очила и часовници, се равнява на 19,2 милиона броя за 2014.

За сравнение смартфоните за втората половина на 2014 са 301 милиона.

IDC прогнозират, че този пазар ще се развива.

До 2018 броят на продадени подобни продукти ще бъде 112 милиона.

Apple иска да е движещата сила на голяма част от този растеж, и защо не?

По мнение на RBC Capital Markets, линията часовници може да добави нови 11 милиарда долара към печалбата на Apple.

Това се равнява на 30% увеличение спрямо днешните цифри.

 

Сега втората част.

Кой е заплашен от всичко това?

Като начало, трябва да се замислим за някои от фитнес компаниите.

Дали ще е Jawbone, Fitbit или някоя подобна на тях, идеята, че от Apple са направили нещо, което има всички функции на техните продукти и дори повече, сигурно не им дава да спят нощем.

Друг вероятен потърпевш от това е Швейцария.

Или поне някои от производителите на часовници.

Производството на часовници в глобален мащаб сега е бизнес за 62 милиарда долара.

 

Дали някой, който иска да похарчи няколко стотин долара за часовник, ще бъде привлечен от продукта на Apple?

Особено ако този продукт идва в голяма гама от стилове.

Някои представители на скъпите швейцарски часовници като Patek Philippe, Breguet, вероятно няма да усетят нищо.

Но средният ценови клас – Tissot, Tag Hauer, Victorinox  може да бъдат засегнати.

Чуйте целия коментар на Сам Гробарт от Bloomberg - във видеото.