Правин Менон от Bloomberg Intelligence и Кори Джонсън от Bloomberg West с коментар за Пим Кокс в предаването "Taking Stock" за предстоящото през септември IPO на китайската компания за е-търговия Alibaba, която може да набере до 21 млрд долара.
Alibaba започва поредица представяния пред инвеститорите от Ню Йорк на 8 септември.
Правин Менон от Bloomberg:
"Обявената цена е по-близо до долната граница на диапазона, който се очакваше.
До известна степен, ако погледнем някои от последните публичин предлагания, например Facebook и Twitter, може би пазарните участници очакваха оценката да бъде близо до долната граница.
Остава да видим дали по време на публичното си представяне ще увеличат тази цена.
Хубаво е да сравним и съотношението на показателите за продажбите и печалбите.
Съотношението цена-продажби на акция за Alibaba е около 19, докато при Twitter например е 22. Така че оценката на компанията засега е малко под тази на хитовите IPO-та от интернет сектора"
С други думи акциите им са по-евтини от най-скъпите в света. Трябва да добавим "може би".
Говорим за очаквана цена 60-66 долара за една акция.
Интересното обаче е, че това публично предлагане ще изтегли, образно казано, пари от портфейлите на доста инвеститори.
Кори Джонсън, Bloomberg West:
"Любопитно е как това ще се отрази на останалите китайски интернет компании, както и на лидерите н в сектора.
Twitter е един прекрасен пример.
Дали ще има инвеститори, които ще предпочетат да купят акции на топ-компаниите със силен растеж, базирани в Китай.
Или пък ще изберат друго.
Какво означава това за Tencent за Baidu както и за по-малките компании, чиито финансови проблеми са по-големи?
Някои от големите финансови мениджъри може да каже "Хей, трябва да инвестираме половин процент от капитала си в китайския интернет растеж".
Те могат да продадат част от останалите си активи и да ги вложат в тази компания, което означава че можем да видим масирани разпродажби по някои позиции".