Кой се справя най-добре с недостига на чипове? Това беше основният въпрос, когато стана дума за продажбите на производителите на премиум автомобили през 2022 г. Във вечната битка между BMW AG и Mercedes-Benz AG базираният в Мюнхен концерн успя да запази преднина, която обаче се стопи през 2022 г. в сравнение с 2021 г., пише Automobilwoche.
Марката BMW продаде 2 100 692 автомобила през миналата година, което е с 5,1% по-малко спрямо обемите за 2021 г. От друга страна, Mercedes съкрати разликата, като успя да достави 2 043 900 превозни средства, което представлява лек спад от около процент. И двете компании увеличават значително дела на електромобилите от общите продажби.Ако този брой се извади от 215 755-те напълно електрически превозни средства, продадени от BMW и Mini, тогава остават 172 011 броя за основната марка, което съответства на увеличение от почти 150 на сто на годишна база и дял от общите продажби от около 8 процента.
Четете повече по темата в investor.bg.
Снимка: pixabay