fallback

Вечната битка между BMW и Mercedes - кой продаде повече през 2022 г.?

Баварският концерн отчете 372 956 продажби на електромобили и плъгин хибриди

16.01.2023 | 10:50 Автор: Вяра Димова

Кой се справя най-добре с недостига на чипове? Това беше основният въпрос, когато стана дума за продажбите на производителите на премиум автомобили през 2022 г. Във вечната битка между BMW AG и Mercedes-Benz AG базираният в Мюнхен концерн успя да запази преднина, която обаче се стопи през 2022 г. в сравнение с 2021 г., пише Automobilwoche.

Марката BMW продаде 2 100 692 автомобила през миналата година, което е с 5,1% по-малко спрямо обемите за 2021 г. От друга страна, Mercedes съкрати разликата, като успя да достави 2 043 900 превозни средства, което представлява лек спад от около процент. И двете компании увеличават значително дела на електромобилите от общите продажби.

Баварският концерн отчете общо 372 956 продажби на електромобили и плъгин хибриди през 2022 г. – ръст от 35,6% спрямо 2021 г. Марката регистрира голям брой поръчки на изцяло електрическите модели iX1, i4, iX и i7. Данните за продажбите на електрическия флагман iX обаче остават сравнително скромни за Германия. Според KBA само 4997 броя от модела са били доставени през 2022 г. За сравнение, Tesla продаде 35 426 броя Model Y и 33 841 електромобила Model 3 за същия период.

Успехът на BMW при електромобилите обаче не се ограничава само до едноименната марка. Изцяло електрически - MINI Cooper SE е най-продаваният вариант на модела през 2022 г. Миналата година 43 744 броя Stromer бяха продадени в глобален мащаб, което представлява увеличение от 25,5 на сто в сравнение с предходната година.

Ако този брой се извади от 215 755-те напълно електрически превозни средства, продадени от BMW и Mini, тогава остават 172 011 броя за основната марка, което съответства на увеличение от почти 150 на сто на годишна база и дял от общите продажби от около 8 процента.

Четете повече по темата в investor.bg.

Снимка: pixabay

fallback
Още от Техно
fallback