Светът изпитва отчаяна липса на самолети, докато пътуванията се завръщат и дори Китай премахва последните останали ограничения заради Ковид.
Докато превозвачи от United Airlines Holdings Inc. до Air India Ltd. правят или се стремят да направят поръчки за самолети, които наброяват стотици, Boeing Co. и Airbus SE се радват на рекордни сделки. Но ограниченията на веригата за доставки означават, че вероятно тези самолети няма да бъдат доставени години по-късно. Jefferies LLC изчислява, че в момента има натрупани поръчки за 12 720 самолета.
Високите цени на самолетните билети, от които хората масово се оплакваха през последните няколко месеца, ще останат и нещата може да се влошат, преди да се подобрят. Boeing и Airbus, самолетостроителните гиганти, които до голяма степен се радват на дуопол в доставката на пътнически самолети, са разпродали най-популярните си по-малки модели поне до 2029 г.
По-рано този месец Airbus се отказа от целта си за доставка от 700 самолета тази година, позовавайки се на проблеми с веригата за доставки и преди това предупреди, че скокът в разходите за енергия ще натежи особено тежко на по-малките, енергоемки производители, като тези, които правят отливки и изковки.
Airbus вече вижда, че авиокомпаниите не са склонни да правят нови поръчки за самолети, като се има предвид, че има изоставане от повече от 6100 самолета за семейството A320neo, което ще отнеме осем години, за да се навакса.
Четете повече в bloombergtv.bg
Снимка: Bloomberg.com