Samsung и Apple може да срещнат трудности с продажбите на мобилните си устройства в Китай след като мобилните оператори в страната обявиха, че ще намалят субсидиите, които правят мобилните устройства по-достъпни за потребителите.
Ед Лококо от Bloomberg TV представя подробностите по случая.
Комисията за надзор и администриране на държавните активи в Китай е предупредила трите големи мобилни оператора в страната, които са държавни, да намалят разходите си за маркетинг и реклама с 6 милиарда долара през следващите три години.
Притесненията на комисията са свързани с това, че големите разходи за маркетинг и реклама изяждат печалбите на операторите.
China Mobile, най-големият мобилен оператор в Китай, може да регистрира най-слабите си финансови резултати от 1999 насам.
В някои случаи китайските мобилни оператори са поемали почти пълната цена на мобилните устройства.
При покупка на iPhone 5S с определен месечен план например, China Mobile поема 88% от цената на устройството като за потребителите остава да платят едва около 100 долара.
Обикновено Apple и Samsung продават устройствата си на мобилните оператори на цени от 600 до 800 долара, а след това, при избора на месечен план, крайната цена за потребителите пада до около 100 долара.
В резултат на предупреждението China Mobile обяви, че ще намали разходите си за субсидии от подобен тип с 2 милиарда долара.
Според оценки на анализатори пък другите два мобилни оператора China Telecom и China Unicom ще сторят същото като общото намаление на разходите за субсидирани покупки на мобилни устройства ще бъде в размер на 1,9 милиарда долара.
Мерките ще се отразят негативно както на клиентите на мобилните оператори, така и на компании като Apple и Samsung.