Китай може да инвестира $16 млрд в зарядни станции за електромобили, съобщиха запознати с въпроса, цитирани от Bloomberg.
Страната има проблеми с качеството на въздуха, особено с показателите му в големите градове като Пекин и Шанхай.
Все още няма информация с какви коли да бъдат съвместими новите станции.
Правителството обаче иска да въведе в експлоатация нови атомобили, които включват, електромобили, плъг-ин хибриди, автомобили с възобновяеми източници на енергия.
Планът е дори правителственият автопарк да бъде най-малко 40% електрически.
И това се предвижда да стане в следващите 2 години.
Ръководителят на Daimler AG в Китай съобщи, че е оптимист относно перспективите за електромобила, който компанията може да пусне на пазара заедно с местния си партньорBYD Co., въпреки разочароващите продажби на коли с алтернативно гориво, съобщи WSJ.
Моделът Denza бе представен на автоизложението в Пекин, Auto China 2014 през април.
Леките автомобили изостават.
Пазарът на електромобили за лични нужди в Китай се доминираше от таксита и малък брой официални коли.
Данъчните облекчения обаче и други стимули, наред с продължаващото подобрение на инфраструктурата като станции за зареждане и батерии, секторът започва да расте.
Според MarketResearchReport през първата половина на 2014 обемът продадени електромобили в Китай е надхвърлил 20 000, повече от общия брой продадени е-коли през 2013.
Това предполага да се очаква годишен обем на продажбите около 50 000 и годишен ръст на сектора над 50% в бъдеще.
От чуждестранните компании Tesla, BMW, Volkswagen и др. последователно навлязоха на китайския пазар.
BMW смята да пусне три електромобила през 2014; Volkswagen AG започва производство на електромобили в Китай през 2016; Tesla Model S обяви продажби от 1545 коли за първото полугодие на 2014, прицелвайки се в цифрата 5000 за цялата 2014 и 10000 през 2015.