Електрическата мобилност няма алтернатива, а батерията на електромобила е вечна. Вече има китайски електромобили, които правят 1000 км пробег. В България, за разлика от други наши съседни страни, на тема инфраструктура за електромобили сме по средата на европейската карта. По брой зарядни станции спрямо броя автомобили сме на 5-6 място в Европа. Това каза председателят на управителния съвет на ИКЕМ Илия Левков пред Bloomberg TV Bulgaria.
При положение, че автомобилната промишленост е гръбнакът на Европейския съюз, навлизането на Китай крие огромен риск за европейските производители, които сякаш подценяват тази сериозна инвазия.
В България се заговори за стимули при покупка на електромобил, но засега субсидията е половинчата и обхваща само общински и държавни институции, каза още събеседникът.
Коментирайки закона, подписан от Джо Байдън, според който ще има стимул от 7500 долара за покупка на електромобил, но само ако компонентите в него са произведени в САЩ, Левков обясни, че вероятно така се цели американските компании да изнесат от Китай своето производство към Америка. Ако това нещо се случи в САЩ и Европа наложи реципрочни мерки, то всички ще сме губещи.
Според Левков през март-април положението с недостига на автомобили ще се подобри драстично и цените им ще спаднат.
Четете повече в bloombergtv.bg