Факторите, които спъват продажбата на електромобили

Високите първоначални разходи за електрически превозни средства

30.10.2022 | 23:05 Редактор: Ваня Кузманова
Факторите, които спъват продажбата на електромобили

Скорошно проучване на RAC в Обединеното кралство показва , че само 14% от шофьорите планират следващата си кола да бъде електрическа, спрямо 10% през 2021 г. А броят на шофьорите, които очакват да получат електромобил през следващите пет години, е намалял от 17% на едва 15% през същия период. И така, какво спъва продажбите на електромобили?

Показваме ви трите основни причини, поради които хората не са склонни да преминат от изкопаеми горива към батерии.

1. Високи първоначални разходи за електрически превозни средства

Въпреки че електрическите автомобили често са много по-евтини за управление – до половината от цената на километър - от подобни по размер бензинови или дизелови превозни средства, те като цяло са по-скъпи за закупуване.

2. Ограничен достъп до инфраструктура за зареждане

Липсата на обществена инфраструктура за зареждане е основната бариера пред преминаването на електромобили в световен мащаб, според скорошно проучване на компанията за професионални услуги EY. 

3. Притеснения относно пробег с едно зареждане

Безпокойството за пробега – притесненията за разстоянието, което един електромобил може да измине с едно зареждане – е друга основна пречка пред преминаването към електрически превозни средства. 

Повече по темата четете в Automedia.bg 

Снимка: БГНЕС