През 2021 г. Стефан Желязков, Димитър Димитров и Симеон Василев се заемат да разширят пазарния досег на българските фермери и производители и улеснят процеса на поръчване и доставяне на продукти за ресторанти и магазини, като свързват двете индустрии. Така на бял свят се появява FoxCrop.com. Година и половина по-късно платформата е в бета версия и има 102 потребители.
Оказва се, че фермерите нямат необходимата дигитална култура, нямат реален досег до пазара, тъй като им се извиват ръцете за 50% от маржа, за да могат да продават продукцията си по-евтино и по-бързо. Те нямат необходимите познания в областта на рекламата и не знаят как да се свързват с ресторантите. Същевременно шеф-готвачите също не могат да се свържат с тях, нямат консистентност при поръчките и реално нямат постоянен достъп до най-свежите продукти. Затова екипът решава, да обедини всички "играчи" в така наречения онлайн Marketplace със SaaS (софтуер като услуга) компоненти. По този начин, всяка една от страните има реален досег до продукция и клиенти, поръчките стават за нула време и всичко е дигитализирано. В плана за развитие на FoxCrop се набляга и силно на премахването на разхищението на големи количества храна, което са сигурни, че ще успеят да подобрят/предотвратят с развитието на онлайн апликацията.
Регистрацията в платформата е постъпкова и лесна, като при направена заявка за регистрация от компанията се свързват с потребителя, за да получат допълнителна информация за него. Всичко това много скоро ще бъде и почти 100% автоматизирано, за да се подобри онлайн преживяването на потребителя и да се избегнат грешки и загуба на време при потвърждаване.
Приложението е изцяло разработено от FoxCrop, екипът се е спрял на така наречената Web Progressive Application, тъй като според тях този тип апликации ще имат все по-голямо надмощие при ползвателите и много по-бързо могат да се пре-адаптират за бъдещите нужди на ползващите го поколения.
В момента достъпът до платформата е безплатен за всички. Монетизацията ще дойде, след като излезе алфа версията ище стане чрез абонамент и/или символична комисиона от някои поръчки, платени таргетирани реклами между ползвателите, външни реклами и къстъм разработки и интеграции, за различните групи потребители. Екипът набляга на факта, че това не е просто поредната бизнес идея, а цялостно решение на комплексен и наболял проблем, които изисква системно решение. Идеята е платформата да стане незаменима част от бизнес процесите на двата сектора, преди да се говори за стабилно монетизиране.
До момента FoxCrop имат инвестиция от фондът за рисков капитал “Vitosha Venture Partners”. Пред 1 месец , FoxCrop обявяват стартирането на нов инвестиционен рунд, тъй като са им нужни още средства. Идеята е вече валидирана и екипът има нужда да наблегне на стартирането на алфа версията, и всички нови и модерни функционалности, които чакат реда си за потребителите.
С новата инвестиция, която търсят, от FoxCrop се надяват да разширят екипа си до 15 човека през следващата година и половина, както и да стъпят на Гръцкия пазар и да започнат да правят тестове и в Турция и Румъния.