Силициевата долина обича цифрите: 1 млрд потребители, 9 млн iPhone, 1 млрд Android, 3,5 млрд контакти.
Но не и тези: най-големите компании в Силициевата долина обявиха за пръв път данни за диверсификацията на работната си сила.
Apple бе последната, предоставила информация за служителите си по раса и пол и Тим Кук написа в писмото, придружаващо доклада:
„Като директор не съм доволен от цифрите тук“.
Старши вицепрезидента човешки ресурси на Google, Ласло Бок написа в блог:
„Честно казано, Google не е там, където бихме искали, що се отнася до разнообразие на работна сила“
Главният оперативен директор на Facebook Шерил Сандберг съобщи за USA Today:
„Имаме още дълъг път да извървим“.
В изявление на Twitter се казва, че цялата индустрия „е белязана от резки дисбаланси в диверсификация – и ние не сме изключение“.
Тези компании не бяха задължени да изнасят данните, въпреки че някои се опитаха да ги накарат.
Apple, Google и другите технологични компании водят 18-чесечна битка с San Jose Mercury News по изнасяне на данните за диверсификацията на работната сила, съобщи вестникът през 2010.
Освен големите технологични гиганти, Yahoo и eBay също публикуваха неотдавна своите.
Индустрията има нисък стандарт.
След като вече имаме данни /събрани от Bloomberg/, можем да сравним и да видим, че най-горещите компании имат някои пропуски. Разделението по пол е 70-30 в глобален мащаб в полза на мъжете при Apple, Google, Facebook и Twitter.
Данните за расова принадлежност, които се публикуват само в САЩ показват, че хората с испански и афроамерикански произход са едва 9% от служителите в тези компании, според данните, събрани от Bloomberg.
Apple е пред останалите, но е единствената, която има търговска мрежа.
Жените са едва 16% от служителите на големите технологични компании като Apple, Google, Facebook и Twitter.
Хората с испански и афроамерикански произход са 6% от всички в технологичния сектор.