Топ брандовете и присъствието им в социалните мрежи

Коментар на вицепрезидента на Socialbakers Азия

11.08.2014 | 16:20
Топ брандовете и присъствието им в социалните мрежи
Топ брандовете и присъствието им в социалните мрежи

Коментар на вицепрезидента на Socialbakers за Азия, включително Япония, Саймън Трилсбах за топ-брандовете с най-голямо присъствие в социалните мрежи в предаването на Ришаат Саламат “On The Move” от студиото в Хонконг. (Source: Bloomberg).


 

Twitter, Pinterest, Facebook - какво правят всички те за една  компания, с какво са различни?

 

Платформите на социалните медии преживяват невероятен ръст. Очевидно има разлика между тях.

Ако се върнем малко по-назад, ще видим, че компаниите  разбраха, че там е вниманието.

Отдавна минаха онези дни, в които телевизионната реклама и традиционната печатна реклама се използваше за достигане до определен пазар.

Така че брандовете се заинтересуваха от FB, Twitter, Pinterest и всички други.

Нека да видим какво правят брандовете във FB. KLM е на върха на списъка. Какво правят те най-често, за да са начело?

За да станеш социално активен, трябва да отговаряш на 65% от въпросите, които се поставят в социалната платформа. Без значение дали в Twitter или FB.

Потребителят сам решава кой е каналът, който предпочита.

В случая с KLM, ако погледнем вертикалата в индустрията на авиокомпаниите, някои път може да имаме доста спешни ситуации, в които имате нужда да общувате с такива компании.

KLM отговаря изключително често.

Някои други компании - не отговарят много често.

 

Имаме и два бранда от Бангладеш. .. Сред тях е Grameenphone. Те са също много активни в социалните мрежи!

Да, това е чудесен пример как някои развиващи се пазари прегръщат новата технология.

Има две насоки за брандовете - първо, те могат с ниски разходи да отговарят на клиентите си, и второ - можете да използвате този канал за комуникация с друга компания.

Каква е разликата между активността във FB и в Twitter?

Twitter е много по-силно ориентиран към микросъобщенията.

Дава по-обща насока в отговорите.

Telkomsel е добър пример за конумикация с индонезийските потребители, които много използват този канал.

 

Имаме и три британски компании.

Виждаме някакъв тренд при Twitter. Както и при авиокомпаниите, и тук става дума за технологични компании. Някои от тях може да имат сложни продукти, или връзка с мобилни телефони, затова отново Twitter е подходящ канал.

 

Имате ли някаква представа какво ще питат хората Asos? Или Telekomsel?

При телекомуникациите виждаме как общността започва сама да управлява тези платформи.

Без значение дали става дума за новия модел на телефон на Samsung или новия iPhone, за характеристиките им, за възможностите.. За това се говори.

При Asos, който е онлайн търговец, хората си търсят доставките.

 

Колко от тези компании имат специални служители, които да се грижат за социалните медии, да комуникират през тях? Сигурно всички, нали?

Както показва докладът на Socialbakers, които направиха глобален стандарт в това отношение, само 5% от компаниите присъстват в социалните медии.

Така че само 5% от компаниите отговарят на повече от 65% от въпросите.

Зависи от профила на бранда. Зависи колко силно искат да прегърнат новия начин на поведение на потребителя.

Някои компании имат специални екипи за обслужване на клиенти.

 

Саймън, кои са най-лошите в социалните медии в момента? Знам, че няма да кажете имена, но някой попада ли в някаква група?

Не съвсем. Но има някои грандиозни провали в социалните медии.

Имаше един голям случай с една авиокомпания, която не отговори на въпрос на клиент за изгубен багаж, въпреки че имаха 24-часова услуга. Но екипът по социални медии се оказа, че работи от 09:00 до 17:00ч. Потребителят решил, че като клиент не е бил обслужен както трябва и решил да пусне туит.

Този туит бил видян от 71 000 души преди да се върне на работа екипът, който поддържал социалните комуникации на авиокомпанията.

Така че тези неща могат да се превърнат в лавина, ако не се управляват добре.


 

Според Socialbakers към 11 август 2014 първите три компании с най-голямо присъствие във FB са Coca-Cola, Red Bull и Converse, следвани от Samsung Mobile и Nike Football.

Само Samsung Mobile е в челната петица в комуникацията през Twitter, с най-много последователи - над 9 млн. Втори и трети са Starbucks Coffee и Android.

Samsung Mobile е на четвърто място в топ 100 на YouTube брандовете, след Rovio Entertainment, Red Bull и GoPro.

Без изненада, в G+ първите три са компании на Google, следвани от PlayStation, Ferray и BMW.


Socialbakers, регистрирана в Пилзен, Чехия, е компания, предлагаща средства за мониторинг и проследяване с цел анализ на социални мрежи, използвани за сравняване на метрика и статистика от социални медии.