Коментар на Сам Гробърт, Bloomberg Businessweek.
С новото Porsche Macan най-накрая можем да го заявим: джиповете напълно превзеха луксозните марки коли.
Вече не е достатъчно да предлагате само 1 джип, трябва да имате цяла колекция.
Моделът Macan е малкото братче на Cayenne.
Cayenne е, разбира се, първият джип на Porsche, който предизвика пристъпи на гняв у конкурентите на марката и след това се превърна в най-добре продаваното Porsche за всички времена.
Но защо да спрем с два модела джипове?
Mercedes Benz предлага не 1, не 2, а 5 различни джипа, всеки от които разделя пазара на все по-малки части.
Производителите на коли могат да си го позволят в наши дни, защото по-лесно от всякога да разработят различни модели от едни и същи части и размери.
Новият джип GLA на Mercedes например е свързан със седана CLA.
Porsche Macan е свързан с корпоративния си братовчед- Audi Q5.
Всичко това има смисъл за Porsche, защото в миналото колата не печелеше възможно най-много.
Клиентите, които обожаваха малките спортни коли с две врати, все пак се нуждаеха от нещо по-голяма за семействата си и затова купуваха BMW или Land Rover.
Те биха си купили джип на Porsche стига да имаше такъв.
Интересното е, че по същото време и Фолксваген се замисли за разработването на голям джип. Така VW и Porsche формираха партньорство от което произлязоха Porsche Tuareg, Audi Q7 и Porsche Cayenne.
След като започнаха внимателно с джиповете преди около 10 години луксозните марки коли вече навлизат сериозно в бизнеса с джиповете и има причина за това-клиентите ги харесват наистина много.
Възможностите за пренасяне на много багаж, сигурността от карането на 4х4 и по-високата позиция, на която се седи, се превърнаха в комбинация, която всеки иска да има.
Няма никакви признаци, че това ще се промени.
Докато говоря компании като Bentley, Rolls-Royce и Lamborghini разработват свои собствени джипове.
Забравете за ниските спортни коли и лимузините- на пазара за луксозни коли единственият начин да се развиваш е нагоре.